Måndag, åter på banan…Alla Hjärtans Dag börjar att närma sig.

Ja ha så var det åter igen måndag. Helgen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men jag är glad att jag trots allt kände mig så pass pigg på söndagen så att jag kunde njuta av helgens sista dag. Min söndag ägnade jag till att plocka ordning i huset och sedan med gott samvete sätta mig vid mitt scrapbord och scrapa. Lite pauser fick jag dock göra då dotra, som för tillfället älskar att baka, ville ha lite hjälp med ”Kärleksmums”.

Så medan huset doftade nybakat så njöt jag av min egen tid vid scrapbordet. Jag hann med att färglägga ännu ett motiv från MoManning till denna veckas utmaning samt fixa klart med min stämpelförvaring. Har nämligen stämplat upp alla mina stämpelmotiv på A4 papper som jag sedan har laminerat och satt in i A4 gaffelpärmar. Riktigt nöjd måste jag säga.

Kortet till utmaningen är klar, men behöver torka innan det fotograferas. Visar därför kortet i morgon, tisdag.

I dag då? Jo i dag har kvällen ägnats åt att slappa framför tv:en samt att surfa runt lite bland olika bloggar. Hittade också denna på pinterest, som jag tänkte försöka mig på att göra till sonen och dotra i alla hjärtans dags present.

owl-always-love-you-double

owl-always-love-you-pulled-out

(foto lånad från SCRaPPY CaNuCK STuDioS)

Om ni klickar på länken ovan, så hittar ni en beskrivning på hur man gör dessa söta ugglor. Ett tips annars är också att kika in på Pinterest, där kan man hitta en mängd olika ideer. Där finns verkligen ALLT. Allt från inredning, shopping, kläder,barnpyssel,citat,hantverk med mera. Man skaffar ett konto och sedan kan man spara sina ideer  i olika mappar som man själv har ”gjort”.

Tillbaka till min måndag:)

Min förkylning känns nästan inte av, och jag känner mig piggare än förra veckan. Så i morgon blir det äntligen ett lugnt pass på löpbandet igen. Ska bli riktigt skönt att sätta i gång att träna igen. Men i dag blir det fortsatt vila, en lugn kväll med andra ord.

Nu blir det lite te och en frukt innan det är sängdags.

Må så gott!

//Jenny/

 

Detta inlägg publicerades i Allmänt, Altered, Inspiration och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar