Halfmarathon here I come ⭐⭐⭐

Vilken lycka, jag är så stolt!

2013 sprang jag Stockholms halfmarathon, men efter det började min rygg att strejka. Vilket resulterade i flera besök hos kiropraktorn. ”Diagnos” svag rygg och bålmuskelatur, med muskler som överkompenserar för att hålla upp ryggen.

Det vara bara att bita i det sura äpplet och lägga ut en hel del pengar på besök hos kiropraktorn och idrottsmassören. Dessutom var jag tvungen att börja träna styrka, inte alls lika roligt som löpning. Under hösten har jag gått på ”Runners Bootcamp”, styrka för löpare. Och nu tycker jag helt otroligt att styrka är roligt, i alla fall på detta sätt.

Jag känner fortfarande en trötthet i ryggen och det blir lätt att jag slarvar med hållning när jag blir trött under löpningen. Innan jul kändes det hopplöst, från att springa långt och ofta så kändes t.o.m 5 km segt. Skulle jag någonsin hitta tillbaka….

I dag sprang jag äntligen 2 mil och 500 meter, helt utan känningar av trötthet i ryggen. Helt otroligt, vilken känsla. Womens health halfmarathon den 25 april, känns inte längre ouppnåeligt. Hej mig!!!

Nu känner jag mig peppad att fortsätta, men denna gång fortsatt kombinerat med styrka!

20mphRoundel100x100

Belönade mig själv med en ny löparklocka, en vit Polar M400. Nu längtar jag tills den kommer så att jag kan testa den.

polar-m400-hrm-sportklocka-m-pulsmatare-vit

Må så gott!

//Jenny

Detta inlägg publicerades i Löpning, Träning och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar