Mitt egna lilla vårtecken

Vaknade upp, söndag morgon av att solen sken in i sovrummet. Helt otroligt, termometern visade 13 grader ute, knallblå himmel med sol och värme. Åh vad jag hoppas att våren äntligen har kommit, men det är väl för tidigt ännu.

Efter frukost längtade jag ut, så maken och jag beslöt att vi skulle ge oss iväg på en löpartur nu på dagen istället för att vänta tills kvällen.

Helt ljuvligt att kunna springa med linne och tights, vilket var första gången för i år. Detta kan man kalla för vårtecken, hoppas bara att det blir fler sådanna dagar denna vecka.

IMG_9392Dagens tur blev 10 km. Men i dag kändes det tungt, även om jag njöt av solen och den härliga turen. Jag tror att gårdagens stillasittande framför tv:n satte sina spår i min rygg. Gårdagen tillbringades nämligen framför tv:n, där jag plöjde igenom flera avsnitt av ”Downton Abbey”. Utav tidigare erfarenhet så vet jag att för mycket stillasittande i dålig ställning brukar resultera i stel rygg. Först efter ca 7 km kändes det som om kroppen vaknade till liv och flytet i löpningen kom igång.

Efter vår löpartur njöt vi av en god kopp kaffe i solen på baksidan av vår trädgård.

IMG_9393

I kväll ska jag boa in mig i fåtöljen och bläddra i mina nya böcker.

FullSizeRender

Må så gott!

//Jenny

Detta inlägg publicerades i Löpning och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar