Vilken härlig känsla

Blå himmel och sol, vilken härlig dag.

Hela dagen har jag längtat hem till mina tunna löparskor för att ge mig ut på en runda. Väl hemma gav jag mig ut på en 5 km runda. En ny tur denna gång. I bland är det kul att variera sig. Kan bli lite tradigt att traggla samma runda jämnt.

Vilken härlig känsla, i vanliga fall brukar min trötthetskänsla i bål och rygg inte släppa förrän efter några km. Så jobbigt att springa med trötta muskler, men i dag kände jag mig pigg och lätt på benen. Ingen trötthetskänsla över huvudtaget. Helt underbart att springa och bara känna flytet och känslan av att kunna fortsätta att mala på km efter km. Men middagen väntade så vid 5 km landade jag vid köksbordet.

IMG_9301

Detta inlägg publicerades i Löpning och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar