Ingen löpning istället ett krya på dig kort

Det är helt galet,jag  är så sugen på att springa. Trodde aldrig att löpningen skulle bli en vana, en rutin som man saknar när man inte kan eller har möjlighet. Skulle ha sprungit i dag, men har blivit snorig och har ont i halsen.

Så det var bara att glömma=(

Sedan min make fick hjärtmuskel inflammation när han tränade, trots att han bara hade lite ont i halsen.  Faktum är att han knappt kände av att han var förkyld när han  gick och tränade. Någon dag senare fick han ont i hjärtat och fick åka in till sjukhuset, en inflammation i hjärtat och sjukskrivning. Sedan dess är jag super noga med att inte träna om jag har känningar av förkylningen i halsen eller i luftvägarna.

Så i stället blev det soffläge och bloggande av detta kort ”I’m feelin beary sick”, en digi av MoManning.

bear sick

 

Digistämpeln skrev jag ut i storlek 12 cm, två stycken exakt lika stora. På den ena digi nallen klippte jag ut skjortan som jag böjde kanterna, färglade och satte fast med 3D kuddar på den hela nallen,

bear sick skjorta

 

bear sick nalle

 

Jag färglade nallen med mina copic ciao pennor och akvarell pennor. Knöt en twin snöre två varv runt kortet och nallens mage, avslutade med att knyta en rosett.

bear sick sidan

 

Mönsterpapperna kommer från DCWV ”The crafty stack” 8X8″ paperstack.

bear sick blomma

 

Spetsen kommer från loppis. Ett riktigt fynd ställe för spets och band. Är oftast mycket billigare där också, så länge det inte är handvirkat.

bear sick sidan nära

 

Nu ska jag kurera mig, varmt te, halstabletter och elfilten, så….kanske det onda i halsen mirakel löst försvinner över natten så att jag kan springa i morgon.

Engelska:

It’s crazy, I’m so eager to run. Never thought the run would become a habit, a routine that you miss when you can´t . I should  have run today, but as I have got  a cold and a sore throat, I realised that I must rest. 

Since my husband got heart muscle inflammation, when he trained even though he only had bit of sore throat in fact he barely knew that he had a cold and went and trained. A few days later he  felt pain in his heart and had to go to the hospital, an inflammation of the heart and sick leave. Since then, I’m super careful, not run if I have a sensations of cold in the throat or airways.

So instead I rest in my couch and posting at my blog, a  card ”I’m feelin beary sick”, a digi of MoManning, I made fore this weeks challenge at MoManning.

Now I will cure my self with some hot tea, throat tablets and a warm blanket, so …. maybe the evil throat miracle will disappear overnight so that I can run tomorrow.

Må så gott!

//Jenny//

balsam

Detta inlägg publicerades i Allmänt, kort, Löpning, MoManning och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ingen löpning istället ett krya på dig kort

  1. AnjaCardz skriver:

    This card is so much fun! Of course it will someone cheer up soon. Love your colouring and the beautiful papers.
    Thank you so much for joining us at Mo’S Digital Pencil!
    Hugs, Anja

  2. Elaine L. skriver:

    I love this card! I especially like the way the botom folds out…very clever! Glad you joined us in Mo’s Challenge.

  3. Nick skriver:

    Så fint det här kortet blev. Gilla stämpeln skarpt. Synd på löpningen dock. Men det är bara att komma igen när förkylningen släppt!

Lämna en kommentar