Mera löpning, tid för avkoppling.

I går gav jag mig ut på min 5 km löparrunda. Så härligt att återigen kunna springa lite längre sträckor. Det kändes riktigt bra, t.om. i den långa branta backen trots att det var ett tag sedan, Det känns att mina nya vanor börjar att ge effekt. Ryggsäck istället för tung handväska till jobbet. Promenader med bra skor. Mer sittandes  fåtöljen istället för att halvligga i soffan. Mer träning med fokus på lugn löpning och sakta utöka antal km. Upplägget är löpning varannan dag med cirkelträning (bål och ben) 20X 3 repetioner samt ordentlig stretch. I morgon blir det 5 km igen och på måndag tänkte jag öka på till 8 km.

Har märkt att jag har fått andra vanor. Jag som tidigare var mörkrädd och inte vågade ge mig ut kvällstid i mörkret. Springer hellre nu på kvällen i mörkret, men med gatubelysning och i tätbebyggt område. Så härligt att springa på kvällen och tystnaden runt omkring sig. Jag har också börjat att uppskatta att springa utan musik . Men brukar numera varva mina rundor, ibland med och ibland utan musik.

Faktum är att det är ganska skönt att springa utan och bara fokusera på löpningen.

2f90e86dee30967e3503981552c8621d

Förra året var mitt mål att springa halvmarathon, vilket jag kommer att göra i år också. Men mitt mål för i år är nog att förbättra min löpartid på en mil. Hoppas på att kunna bättra min tid på Sicklaloppet (55 min förra året). Vore roligt att komma ned till 45.50 minuter=) Vi får se.

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Allmänt, Löpning, Träning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s