En mysig helg…trots allt.

I fredags hade dotra vår sitt övernattningskalas. Det var dags för den årliga traditionen sedan tre år tillbaka, tjejparty med middag, film och övernattning.

Det blev en intensiv kväll med mycket fnitter, stoj, spring och skratt och lite bus.

Dotra hade beställt kyckling, grönsaker och tortillabröd till middagen, som tyvärr inte räckte till oss. Så maken for iväg och handlade thaimat.

Till fikat bjöds det på dotras cupcakes och marschmallows klubbor.

DSC_4062

Men som vanligt är bus som roligast när man planerar för det, men inte lika roligt när man blir utsatt. Mitt på natten när maken och jag sov hade några gått upp och lagt blött papper i en av tjejernas skor. Vid 04:30 var det dags igen, denna gång tog några av tjejerna tandkräm och lade på några av tjejerna. Trots att de tillsammans hade planerat olika bus så kändes det inte så roligt när man blev utsatt. Men efter att ha pratat igenom detta under frukosten så fortsatt tjejerna att leka olika lekar samt sjunga singstar.

Vi hade en nöjd, men minst sagt trött tjej när tjejerna for hem vid 11:00 tiden.

På lördagen for barnen till faster. Maken och jag hade planerat en date. Bio ”100-åringen” samt en trerätters middag hemma framför mellodifestivalen. Men under bion var både maken och jag så trötta att vi fick putta på varandra för att hålla oss vakna.

Efter bion fick maken ont i kroppen och i magen, kändes som en influensa så trerätters middagen var det nog bara jag som njöt utav. 22:00 slocknade både maken och jag, helt slut.

I dag känner sig maken bättre, jag har haft egen tid i min scraphörna. Så trots allt, så har det varit en ganska mysig helg.

IMG_5572

 

(Vår lunch Charkeritallrik från Urban deli)

Nu är det dags att byta om till löparkläder=)

hämta

Må så gott!

//Jenny//

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Familj. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En mysig helg…trots allt.

  1. haenunderbardag skriver:

    gillar verkligen urban deli mycket god mat, vad tyckte ni om filmen?

    • Måste säga att jag inte tyckte att urban deli var så speciellt, tyckte inte att det fanns så mycket att välja på. Men det kanske fanns andra menyer När vi var där kunde man välja mellan räksallad, charkeritallrik eller brunchbuffe. Vi tog en charkeritallrik.
      fimen var så där om du frågar mig, f tyckte att den var lite smårolig. men å andra sidan var vi så trötta så att vi slumra då och då=)

Kommentera

