Höststäda

Jaha, med sorg i hjärtat har vi höststädat vår trädgård i dag. Visst älskar jag härliga höstpromenader, tända ljus och mys i soffan med filt, en bra tidning och en varm kopp te. Men ingenting kan slå våra härliga sommardagar, påta i trädgården och fix i växthuset. Ljumma kvällar, ett glas rött och en härlig doft av nygrillat. En ljummen kvällspromenad ned till båten eller doften av alla blommor och kvittrande fåglar.

20130716-205545.jpg

Men nu har vi iallafall fixat färdigt inför den kommande vintern. Krukorna är undanplockade, förutom de krukor vars blommor fortfarande trotsar de kyliga nätterna och envist fortsätter att blomma.

DSC_3638

DSC_3644

DSC_3645

DSC_3656

Växthuset står kalt med tomma krukor. Vindruvsbusken är inbäddad med frostskydd och de sista tomaterna och paprikorna är inplockade.

DSC_3648

Lite foton från vår trädgård

DSC_3651

DSC_3649

Uteköket är inrullat intill husväggen, snart åker en presenning på som skydd för den kommande snön.

DSC_3636

DSC_3637

DSC_3643

DSC_3641

DSC_3647

 

Snart dags att plocka in de sista äpplena.

DSC_3652

DSC_3655

DSC_3660

Vindskivorna är målade och vattentunnorna tömda….nu kan vintern komma.

Nu ska jag packa scrapväskan och förbereda mig för en ART-journaling kurs som jag ska gå på nu på  tisdag kväll hos Therese (Scrap-perra). Det ska bli så kul=)

Må så gott!

//Jenny//

Detta inlägg publicerades i Allmänt, Mitt växthus, Trädgård och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar