12-årig bröllopsdag

I går firade maken och jag vår bröllopsdag. 12 härliga år som gifta och hela 23 år tillsammans. Tidigt på förmiddagen kom vår faster och hämtade barnen. De skulle i väg och spela minigolf och därefter till kära faster och sova över.

Maken överraskade mig med fina silverörhängen och ut av mig fick maken ett par löparshorts. Hmm, kanske inte så romantiskt med ett par shorts, men det är mysigt att springa tillsammans=)

Efter frukost kom svågern och hämtade oss för att köra oss till Vaxholm. Från Vaxholm tog vi båten (färjan) in till stan och Strömkajen. En riktigt mysig, men blåsig tur. Men så fint och mycket att titta på, så att vi inte kunde låta bli att sitta ute, trots de kyliga vindarna.

(Båten vi åkte med)

(förmiddagskaffe på båten)

(Gröna Lund)

Väl framme i stan promenerade vi genom Kungsträdgården bort mot Djurgården och till Ulla Winbladhs restaurang. Vi åt där när vi firade vår 10 års dag, ett riktigt mysigt ställe med god mat.

(Ulla Winbladhs restaurang)

Till förrätt åt vi toast Skagen. Och till varmrätt valde jag rimmad lax och stuvad potatis och maken valde fiskgryta. Till detta delade vi på en flaska vitt vin. Så gott.

Ett riktigt gott vin, som jag måste se efter om den finns på systembolaget.

Efter lunchen promenerade vi mot gamla stan. Vi gjorde ett mysigt stop längs Strandvägen och tog en varsin öl.

Vi avslutade dagen med ett stopp på Tullhus 2, för ett glas mousserade vin, innan svågern kom och hämtade oss.

En riktigt mysig dag!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Familj, Semester och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.