15 km med cykelsällskap…ja i iallafall en liten bit

I september har jag ju anmält mig till halvmaran och även om det är ett bra tag kvar så känns det som om tiden rinner iväg. När jag tränar löpning under veckan brukar jag försöka att hinna med 2 stycken 5 km pass och 1-2 stycken mil pass. Men nu när jag har återhämtat mig från min förkylning funderar jag på att ändra om och springa 3 km intervaller (en dag), ett långpass på ca 15 km, ett mil pass och ett 5 km pass.

I söndags sprang jag 15 km. Eftersom det var så varmt i luften så testade att springa med min lilla vattenflaska som man sätter fast i handen. Fungerade riktigt bra och kändes välbehövligt i denna värme. De första 7 km fick jag trevligt cykelsällskap av vår dotra.

sample_pic1102

Denna dag blev det också premiär löpning med mina nya löparshorts från H&M.

hmprod (3)

Väl hemma igen blev det återhämtning i soffan med det senaste numret av ”Runners world”.

IMG_2324

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Löpning, shopping, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

