Power walking och ljudböcker

Onsdag, och förkylningen håller sig envist fast. Jag känner däremot att jag börjar att bli bättre och hoppas på att kunna springa nu i helgen igen. Denna vecka har jag i stället gått ut och gått på min lunchrast. 2,5 km i rask takt och därefter en snabb kopp kaffe innan barnen kallar.

Medan jag går så lyssnar jag på en ljudbok genom Storyteller i min iphone, ”Jag vägrar dö nyfiken” av Babben Larsson. Denna rekommenderar jag verkligen, riktigt rolig samtidigt som den är igenkännande. Hon blandar sina stå upp program med berättelser och tankar från verkliga livet.

jag_vagrar_do_nyfiken-babben_larsson-18944655-frnt

 

I vanliga fall brukar jag ha svårt att lyssna på ljudböcker, antingen så somnar jag mitt i och får spola tillbaka eller så vandrar tankarna i väg till annat och jag tappar tråden. Men detta kanske är något för mig. Power walking och ljudböcker.

Nu ska jag kurera mig med en kopp te och ladda för morgondagen. I morgon firar vi förskolan dag med hattparad och på eftermiddagen, Barnens utställning, Vernissage för alla föräldrar.

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Träning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

