Ny hemma tid, löpning 10 km….men bättre ska det bli.

Förra året när jag sprang Sickla loppet i september, sprang jag 10 km på 55.18. Denna tid har jag inte riktigt fått till på hemmaplan. Men jag vet av min egen erfarenhet att jag brukar springa fortare på loppen än hemma…

Under vintern har jag mestadels sprungit på löpbandet, men nu när våren äntligen är här har jag förflyttat löpningen utomhus. Tiderna har legat på 58 min på 10 km.

Men i dag så så sprang jag på 56.03. Men bättre ska det bli=)

ef24f3c8668315e621233f3b4cb5fdc3

(hittade fotot på Pinterest)

I morgon blir det intervall träning. 2 km uppvärmning, 2 km intervaller och 1 km nedjogg. Vi får se om det känns som ett bra upplägg för intervall träning=)

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Löpning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

