Löpning eller inte….det blev….

Denna vecka har motivationen för löpträning varit som bortblåst. Det är enbart min envishet, jag har att tacka för mitt goda samvete. Löpningen har blivit av, men jag längtar tills vädret blir bättre så att jag kan springa ute. Var det tvungen att bli ”vinter” igen, suck!

Det fungerar att springa med mina Icebug med dobbar på snön, men det är kylan som stoppar mig. Vem vet imorgon kanske det blir finare väder=)

Denna vecka har söt suget varit stort, jag har längtat efter godis och glass. Men jag har ståndaktigt stått emot, trots påskägget som suktade står på köksbänken full med godis. Men i dag är det torsdag, snart helg och då minsann ska jag unna mig både smågodis och glass och något gott att dricka.

På vägen hem från jobbet i dag for jag förbi Ica Maxi. Ett barn på jobbet hittade nämligen ett papper från en Japp (choklad), vilket helt galet fick mig att längta efter glass med Japp bitar. Har någon av er ätit det förut? Inte jag heller, men ingredienser inhandlades, och nu står glass maskinen och snurrar. I morgon blir det hemmagjord vanilj glass med Japp bitar i till fredags kaffet.

japp_large

Väl hemma tvingade jag mig själv att byta om till löparkläder och därefter sprang jag 5 km på löpbandet i hastighet 12.

Riktigt skönt efteråt,  där efter lite nedvarvning och sedan middag. I dag, marinerad kycklingfile, klyftpotatis och rotfrukter med en kall sås till. Testade att mixa matlagningsyoghurt, basilika och soltorkade tomater. Ett tips jag fick av min kollega på jobbet. Riktigt gott blev det!

Satt och surfade runt här om kvällen och hittade denna löparklocka, en ”Garmin Forerunner 10”. Är det någon som har testat den? Är väldigt sugen på att skaffa mig en sådan.

19618_1_whitepink

(foto lånad från Outdoorexpert)

”Garmin Forerunner 10 är en enkel och mycket lättanvänd träningsklocka med GPS och visar dig hur långt du springer, vilket tempo du håller och hur många kalorier du förbrukar. Forerunner 10 håller dig också motiverad genom att identifiera personliga rekord och jämföra aktuellt tempo med måltempo via Virtual Pacer-funktionen samt klockan har även en funktion för löpning/gång, vilket är till hjälp om du är nybörjare eller om ditt program innehåller gångpauser. Klockan är så enkel att använda att du kan påbörja löpningen med ett enda knapptryck. Medan du springer visas klart och tydligt tid och sträcka på en skärmbild och kalorier och tempo på en annan. Du kan även anpassa inställningarna så att tempo och sträcka visas på samma skärmbild.” (citat från Outdoorexperten)

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Löpning, Recept, shopping, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s