Min helg

I går hade vi en lugn dag hemma, så skönt. På dagen boade jag in mig i min scraphörna och på kvällen spontan bjöd vi mina föräldrar på middag. En riktigt trevlig kväll med god mat, hemmagjord glass och senare ost och kex och en hel kväll med mor och far och familj framför melodifestivalen. På eftermiddagen/kväll så bytte jag om till mina löparkläder och begav mig ut och sprang 5 km. Dock klädde jag mig alltför tunt, så trots att jag ökade tempot något, så blev jag aldrig riktigt varm. Efter löpningen tränade jag styrka, hör och häpna. Det blev rygg och mage i 17 min och jag gav inte upp. Men tråkigt var det. Hittade denna tränings app för rygg och mage till min iphone.

17min_mage_rygg_228x228

”Träna på 17 minuter Mage & Rygg innehåller enkla övningar som tränas utan redskap och som plattar till magen och stärker ryggen. Tränas 2-3 gånger i veckan för bästa resultat. Svensk instruktör, Caroline Nilsson”

Resultatet av för tunna kläder i går, resulterade i att jag i dag vaknade jag av att det kliade i halsen ochoch jag kände mig  lite småsnorig. Det halsonda har dock gått över nu, så förhoppningsvis blir det inget mer. Så vi får se om det blir 5 km på löpbandet i kväll, eller om det blir en vilodag.

I dag blir det en sväng till Ica kvantum som säljer ut i dag p.g.a flytt till nya Ica Maxi, 50 % på allt i butiken. Om det nu finns så mycket kvar. Där efter blir det fix av mina gele naglar och sedan tänkte jag boa in mig i min scraphörna med en balja kaffe. Maken han….ja han boar in sig i sin hobby hörna…garaget.

Hittade denna väska idag, visst är den fin. Men hm, behöver jag verkligen en väska. Den får vänta. Men sugen är jag.

b5012or

(foto lånad från Fina Livs hemsida)

Denna butik var för mig helt ny. Men väl värt ett besök, fina kläder, smycken. väskor och inredning. Sparas bland mina favoriter.

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Familj, Löpning, shopping, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

