Härligt vårväder… premiär tur en vardag

Helt otroligt hur vädret kan slå om. I går när jag for till jobbet hade vi 10 minus här hemma. I dag 10 plus grader och en strålande sol på en klarblå himmel. I dag har vi haft en helt underbar dag på jobbet. Jag och mina kollegor tog med barngruppen till en närliggande backe och åkte stjärtlapp. Väl tillbaka på förskolan igen, grillade vi korv. Vi tillbringade nästan hela förmiddagen ute och gick inte in förrän vid ett tiden då barnens overaller var genom blöta.

Det vackra vädret höll i sig hela dagen, så när jag kom hem bytte jag om till mina löparkläder, som jag på morgonen hade placerat strategiskt innan för dörren. Nu fanns ingen återvändo. Det var ljust ute och solen sken. Ingen löpar runda på löpbandet i dag, utan istället sprang jag ute. En mil blev det i lugnt tempo, så skönt och jag tror faktiskt att mitt envisa löpande på löpbandet under vintern har gett effekt. Det kändes faktiskt som om jag skulle ha orkat att öka på antalet kilometer, men mörkret började att skymma och familjen väntade på att jag skulle fixa middagen. Snart blir det nog ute löpning istället och löpbandet få åter igen vila.

IMG_1997

 

IMG_1996

 

Denna vackra å springer jag över på min mils runda  Bara för några veckor sedan låg det is på vattnet. Nu simmade änderna runt där.

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Löpning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

