Besök av ”fröken Bacill”

Gårdagen blev inte riktigt som jag hade planerat. Vaknade istället tidigt på lördags morgonen för en date med hinken. Soffläge hela dagen och proviva dryck. Åkte på en lindrigare variant men hade så ont i musklerna samt huvudvärk. Så den utlovade middagen hos svärföräldrarna fick ställas in. Barnen blev så klart besvikna, men detta lindrades lite av att maken spelade whii med dem på eftermiddagen.

I dag däremot är jag åter på banan igen, ja kanske inte löpbandet…men i veckan kanske.

Konstigt nog känner jag mig riktigt pigg i dag, det måste ha varit en snabb visit av ”Fröken Bacill”. I dag blev det en efterlängtad god frukost, te och smörgås med olika pålägg och grönsaker. Tänk att något kan smaka så gott när man inte har ätit på ett dygn.

Sedan jag började att träna löpning för snart ett år sedan och samtidigt började att tänka på min vikt och att äta sunt genoms att äta strikt efter tallriks modellen och inget onyttigt söndag-torsdag. Så har jag haft fredag och lördag som unna mig gott dagar. Så igår kände jag mig riktigt irriterad över att jag hade blivit sjuk just på min unna mig något gott dag. Men vem vet jag kanske unnar mig den dagen i dag i stället=)

I dag har jag irrat runt och plockat i röran hemma. Det blir en lugn dag hemma i dag så jag hoppas på tid i min scraphörna också.

6939858-origpic-eedfdd.jpg_0_0_100_100_300_253_75

(bild lånad från Paxlux, (kakeldekor) hemsida)

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Allmänt, Löpning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

