Ett embossat MoManning kort

Veckans utmaning hos MoManning är ”Emboss it”(wet or dry embossing, your choice).

Jag valde att använda mig av den söta lilla flickan med en hund bredvid sig, så här blev kortet:

hund och flicka

 

Mönsterpapperna är från ”Prima” Romance Nouel collection 6X6 paper stack. Till detta kort dekorerade jag både in och utsida med mönsterpapper. Hålet som stämpel motivet hänger i stansade jag ut med en oval dies. Använde storleken mindre när jag skar ut motivet.

hund och flicka motiv

 

Digi stämpeln har jag färglagt med mina copic ciao pennor och akvarell pennor. Efter att jag hade färglagt mitt motiv embossade jag den med en embossing platta från Sizzix ”BINGO”. Tog fram mina torr chalks och suddade med en svag brun färg över det embossade. Textstämpeln ”You can count om me” kommer från Catlifepress. Ytterligare ett av mina favorit stämpel tillverkare. Har ni inte varit inne på den hemsidan, så hittar ni länken HÄR.

Runt ovalen (den med digi stämpeln) la jag ett lager stickles.

hund och flicka sidan

 

Vimplarna kommer från två stycken olika dies ”Spellbinders Shapeabilities, Nested lacey pennants samt Nested pennants.

Scrapbruket säljer båda, HÄR och HÄR.

hund och flicka underifrån

 

Engelska:

This weekly challenge at MoManning is ”Emboss it” (wet or dry embossing, your choice).

I chose use one of the sweet little girls with a dog beside her. I colored my digi with copic ciao and water color pens.

After I had colored, I embossed it with a Sizzix plate ”BINGO”. I used my chalkes to make the ebossed number appear more.

 

Må så gott!

//Jenny//

balsam

Det här inlägget postades i kort, MoManning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett embossat MoManning kort

  1. Cathy Edgar skriver:

    l love your card, all of the beautiful elements that make it soo special, the vintage colors and the sweet and beautifully colored Mo image and dog. Gorgeous card. Thanks for playing the Mo’s Challenge this week 🙂

  2. Pat Frank skriver:

    Hi Jenny!! This card is such fun!!! I love this Mo image…and just now have added it to my ”must have” list!! hehe! Gorgeous coloring…and what perfect embellishments! I love all of these fun elements! Thank you so much for joining us for this week’s ”Emboss It” Challenge at Mo’s. Hugs. Pat Frank

Kommentera

