En smash book om löpning, lopp

Jaha nu har man fyllt 40….

Förra veckan kom första kallelsen till mammografi.

Så i dag blev det till att sätta sig i bilen efter jobbet och åka in till stan.

Väl hemma, var jag så trött, egentligen är onsdagar min tidiga arbetsdag. Men med en mammografi tid klockan 16:00 var jag inte hemma förrän vid 18:00.

Dotra hade kompisar hemma och sonen hade flytt huset till en kompis.

Jag släpade mig till löparbandet och sparkade mig i baken för att komma i gång att springa.

Jag har nämligen bestämt att jag ska fortsätta att springa 4 dagar i veckan. Tre dagar på löp bandet under den mörka tiden och en gång ute på helgen.

I dag blev det 5 km, intervall träning. Jag varvade olika hastigheter och bytte hastighet med  i 1-2 minuter intervaller.

De hastigheter jag varvade mellan var 7,8,9,10,11 och 12 i hastighet.

Efteråt var jag så glad att jag sprang trots irritation och trötthet. För nu känner jag mig mycket piggare.

Maken lagade mat under tiden, så efter att ha sprungit och duschat var det bara att sätta sig vid dukat bord.

I dag serverades snitsel, klyftpotatis och vitlöks smör, riktigt gott.

För några veckor sedan köpte jag mig två stycken smash böcker, en liten och en stor från Scrapbruket.

Den lilla har jag nu altrat framsidan på och sedan har jag ”Smashat” dit två sidor.

Smash bokens tema ska vara löpning, de lopp som jag springer.

Så här blev framsidan och mina två sidor:

DSC_1517

Pennan som sitter på boken, följer med när man köper boken. Det är en journaling penna där ena änden har ett limstift.

sickla loppet

Mitt första lopp, en mil. Sprand Sickla loppet. Tid 55.18.

topploppet

Mitt andra lopp 2012, Topp loppet. Vi anmälde oss som ett lag ”Life in cerise”, sprang enskilt och delade på en picknick korg efteråt. Loppet var 5 km, duggregn och tid 26.29.

Nu ska jag smita från scrapbordet och ockupera soffbordet framför tv, bredvid maken och färglägga mina nya motiv från MayzyArt.

Må så gott!

//Jenny//

balsam

Det här inlägget postades i Allmänt, Löpning, Smash och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

