Min första löprunda ute på vintern -wahoo pulsband

Nu under vinterhalvåret har jag fortsatt att löp träna ca 3 dagar i veckan, men på löp bandet.

Så för några veckor sedan köpte jag mig ett par ice bug, vinterlöparskor för halt underlag men även för asfalt.

I julklapp fick jag också ett pulsband, wahoo som man kopplar upp med iphone med hjälp av bluetooth.

Men bekväm som jag är så blir det lätt att jag väljer löp bandet om det är kallt och ruggigt ute, vintern är inte min favorit årstid kan man lugnt säga. Ända gången det är mysigt är om man åker på skidsemester.

Men idag tog jag mig i kragen och bytte om till vinter löpar tights, pulsbandet på, bra musik i hörlurarna, runners appen samt mina nya löparvantar och sedan bar det i väg.

Åh så skönt, detta gav mer smak. Frisk luft och behaglig löpar temperatur.

wahoo-blue-hr-monitor

(foto lånad från Kjell & companys hemsida)

Mitt pulsband är köpt på Kjell och Company, HÄR.

”Wahoo Blue HR

Pulsmätaren skickar aktuell puls till telefonen via Bluetooth. Blue HR använder sig av Bluetooth 4.0 och är kompatibel med iPhone 4S / 5 (och iPad generation 3). Den kan användas antingen till Wahoos egna app Wahoo Fitness eller med någon av tredjepartsapparna t.ex. RunKeeper, Strava, MapMyRide, Cyclemeter, MotionX-GPS eller 321Run. 

OBS: Fungerar inte med iPhone 3G, 3GS eller 4!”

(citat från Kjell & companys hemsida)

HÄR är Wahoos hemsida.

Må så gott!

//Jenny//

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Löpning, shopping och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

