Layout om nyår till min sn@p pärm 2013

I bland är det en fördel att ha en fotoskrivare hemma.

Fördelen är att man kan scrappa alldeles nytagna foton direkt, men nackdelen är att det blir lite dyrare än att skicka in fotona för framkallning. Oftast kan man ju också hitta en hel del gratis erbjudande på nätet, där man endast står för portot.

Annars är mitt favorit företag för framkallning av foton, Crimson.

Hemma har jag  en Canon selphy CP780 som man köper färg kassetter till och skriver ut foton med.

En liten behändig skrivare som skriver ut riktigt snygga foton i bra  kvalitet.

Tyvärr var ju mina färg kassetter slut, så i dag har jag använt min stora skrivare som slukar färg patroner, men nöden har ingen lag när man vill scrappa NU=)

I dag har jag gjort en layout till mitt Sn@p album för år 2013, en layout om hur vi firade nyårsafton.

Så här blev den:

nyår

 

Basen till layouten är ett vitt CoreDination papper. Mönsterpapprena är från Teresa Collins ”Every day moments”

Dekorationerna är från min”Gott och blandat låda” Datum stämpeln är från en ”Smash” datumstämpel, där man kan ställa in datum och text.

nyår närbild

 

nyår sidan

 

Denna gång fick inte min layout någon rubrik , det fick räcka med lite journaling.

Har hunnit med en hel del scrap under min julledighet. Känns så roligt att åter ha hittat min inspiration, så mina vänner som var oroliga för att jag skulle sluta scrappa…jag är åter på banan=)

Må så gott!

//Jenny//

balsam

Det här inlägget postades i Allmänt, Sn@p och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Layout om nyår till min sn@p pärm 2013

  1. Hegu skriver:

    Skönt att höra att du åter är på banan!:) Jag scrappar för fullt..måste bara komma igång att blogga igen!!

Kommentera

