En oväntad vänskap

Förra veckan var maken min och jag på date.  Barnen var hos deras kära faster.

Så att maken och jag kunde passa på att handla de sista julklapparna. I år hade vi handlat de flesta julklapparna via webbutiker.

Så skönt och bekvämt, bara att klicka och sedan vänta på postavin. Ingen trängsel, utan man kan shoppa i lugn och ro. Men några i släkten hade vi kvar att shoppa till. Men i år hann vi faktiskt med annat också.

Lunch på ett fik, middag på en thairestaurang också bio. ‘

Vi såg den franska filmen ”En oväntad vänskap” som jag hade hört så mycket gott om.

Både maken och jag var tveksamma då den var fransk, och vi brukar ha svårt att se filmer där de inte pratar engelska. Men eftersom fler som tycker som oss, hade sett den och sa att den var riktigt sevärd, så blev det den filmen.

Måste säga att det var den bästa filmen jag har sett. Den hade allt. Maken, ja han tyckte inte att det var den bästa filmen han hade sett, men att den var riktigt bra och sevärd.

Om ni inte har sett den, så rekommenderar jag den verkligen. Det kanske inte är en film som man måste se på bio. Så hinner ni inte med så hyr den när den släpps på dvd i mars 2013.

 

Handling:

”Den franska megasuccén som berör människor över hela världen och som listas som en av världens bästa komedier.
Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, anställs genom en händelse som personlig assistent till den oförskämt rike, men också mycket ensamme aristokraten Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka.”

(citat från Sf’s hemsida)

IMG_1871

 

 

IMG_1870

 

(foton lånade från Sf’s hemsida)

Det här inlägget postades i Allmänt, Event och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

