Dagens foto -Så härligt…. Kanske… Not

Nu har det blivit tre dagars paus med bloggandet. I måndags och i tisdags var jag hemma med dotra som var sjuk.
Och i går var jag med jobbet på Cafe Opera och åt middag. Fyra rätters middag med mycket trevligt sällskap med mycket skratt och prat.

Men i dag så är jag åter på banan:)

I morse vaknade jag av en mycket glad tjej.
– Mamma det snöar. Titta ut det är vitt!

Hmmm, roligt för barnen, men mindre roligt tyckte jag. Jag såg inte fram emot att tillbringa förmiddagen ute i slasket på jobbet.

Men ni kan kanske gissa att barnen på jobbet längtade ut.
En av flickorna i gruppen sa:

-Fröken, fröken ute ska du leka med mig. Vi ska göra en snögubbe!

Det blev flera snögubbar som byggdes av barnen på förskolan och kokerskan delade ut morötter till näsor:)

Dagens foto, blev en av snögubbarna som byggdes:

20121129-200449.jpg

Nu ska jag packa inför scrapträffen hos Scrapperra nu på lördag:)

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Allmänt, Dagens foto. Bokmärk permalänken.

Kommentera

