Mål 2013

I April 2012 började jag åter igen att springa. När jag var runt tjugo års åldern så sprang jag i snitt tre gånger i veckan. Men sedan dess har jag knappt sprungit något alls. Efter att ha haft känningar i ryggen och konstant känt mig trött, bestämde jag  mig nu i april att ta tag i min hälsa. Sagt och gjort på med mina antika löparskor och sedan ut på min första motionsrunda.

Men oj vad jobbigt det var. Orkade knappt runt 4 km utan fick gå de sista 500 meterna. Men jag gav inte upp. Snörade på mig skorna och fortsatte att springa samma runda tre dagar i veckan och ganska snabbt kände jag att orken och energin började komma tillbaka,

Numera springer jag antingen 5 km eller en mil. Riktigt stolt att jag lyckades….och ryggvärken? Den är borta=)

I dag springer jag tre-fyra dagar  i veckan. På sommar halvåret ute och nu på höst/vintern på löp bandet

Men jag funderar på att förlägga något löp pass ute på helgerna, då man har möjlighet att springa ute medan det är ljust ute.

I år har jag sprungit Sickla loppet, 1 mil och Topp hälsas lopp på 5 km.

Nästa år har jag nya mål. Jag och systra ni tänker springa Tjurruset.

”Tjur Ruset lördag 5 oktober 2013 – antar du utmaningen?
Lördagen den 5 oktober har du chansen att uppleva höstens tuffaste löparäventyr. I Tjur Ruset väntar tio omväxlande och tuffa kilometer genom krävande terräng. Vi letar upp de brantaste backarna och de blötaste kärren. Antar du denna utmaning?”

(citat från Tjurrusets hemsida)

Mitt andra mål är att springa halvmaran, 2.2 mil den 14 september.

Nu gäller det bara att fortsätta att träna även under vinterhalvåret=)

Må så gott!

//Jenny//

Det här inlägget postades i Allmänt, Löpning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mål 2013

  1. Petra skriver:

    Vi får se till och anmäla oss på fredag : )

Kommentera

